En blogg om allt som faller mig in

Torsdag / Lucia / Tjohejblaha

Publicerad 2012-12-13 08:54:00 i Allmänt,

Ja, jag tog ledigt från världen igår. Efter midnattspremiären av The Hobbit, som jag återkommer till snart, så fick resterande del av natten spenderas på gående fot i snön. Två och en halv kilometer avverkades av mig och min bundsförvant Jennifer och halv fem på morgonen kom vi hem. Ack, att bo utanför staden är inte alltid så nådigt om man ska ut mitt i natten under en vardag. Men hem kom vi och det var ju fint med en nattpromenad!

Föga förvånande vaknade jag med halsont. Svullna körtlar och en ömmande käke och allt som hör en julförkylning till. Har alltid bestämt hävdat att kyla faktiskt inte gör en förkyld utan virus och att det enda kylan gör för saken är att sänka immunförsvaret. Så givetvis måste jag påpeka det även här. Men jag hade väl säkert blivit sjuk med eller utan en nattpromenad och med det så tänker jag nu skriva lite om The Hobbit. Till exempel att den var förfärligt bra.

Alltså. Väldigt bra. Oerhört. Sagolik och välgjord och jag som vanligtvis avskyr 3D tyckte att filmen ibland  till och med förhöjdes just av att jag såg den i 3D. Sedan när jag ändå är inne på det ämnet så vill jag efterlysa 3D-clip ons till oss stackare som redan har glasögon på oss och behöver dessa för att se.

Men ja... Jag tänker inte säga supermycket om filmen annat än just hur bra den var och även tillägga att Martin Freeman vann mitt hjärta för åtta år sedan i och med sin medverkan i Love Actually. I år fortsätter han att hålla järngrepp om ovannämnda hjärta när han spelar Bilbo. Alltså, maken till gullig 40-plussare får man ju leta efter.

Nu tänkte jag klistra in diverse gif-bilder från filmen men det sket sig. I min jakt på sådana bilder ramlade jag nämligen över på något annat som jag tycker bör delas lite mer. Så ja, njut nu för här kommer lite kattiga bilder på Martin Freeman.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine Bentzen

Jag heter Josefine. Mina intressen består av att köpa för mycket te, missbruka tv-serier, glömma läxor, vara på gränsen till hypokondrisk samt försöka få folk att skratta.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela