En blogg om allt som faller mig in

Snöööooor

Publicerad 2012-12-18 00:46:33 i Allmänt,

Det råder förkylning och regn i mitt liv för tillfället. Hade eventuellt kunnat erkänna en viss mysfaktor i en förkylning i kombination med snö, men när den sistnämnde då regnar bort så känner jag inte ens för att dricka varm choklad. Jag hade ju nästintill sett fram emot det då jag kände krassligheten krypa sig närmare förra veckan; att gosa ner sig under en filt med en löjligt stor kopp fylld till brädden med varm o'boy. Det som då skulle förhöja just den stunden skulle vara att blicka ut mot det vita landskapet utanför fönstret. Nej, nu istället sitter jag med en kall kopp te och kisar ut i ett försök att avgöra om det regnar. I näsan trängs bakterier och i halsen med.

Men nu när klagandet är överstökat kan jag ju gå vidare till lite mer spännande saker, som till exempel mitt liv. Har endast en dag kvar i skolan nu, även fast julavslutningen är först på onsdag. Tisdag är nämligen en ledig dag för mig och tackar och bockar för det, schemaläggar'n! Förutom en samling i aulan (där jag hoppas kamma hem marsipangrisen som agerar pris i årets julklappsrimstävling) så kommer min kära klass även att äta godis, lyssna på musik och ha ett litet quiz. Förhoppningsvis är jag även kry nog att därefter dra med de som vill till en pizzeria och därefter in till Liseberg för lite julmys. Tänk, om jag bara kommer ihåg att ta med kameran och jag kan, eventuellt, ha ett blogginlägg som rör direkta händelser i mitt liv.

Nej, nu blir det att försöka sluta svettas och titta klart på Shameless-avsnittet som ligger uppe i Netflix.
Puss och kram och så vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine Bentzen

Jag heter Josefine. Mina intressen består av att köpa för mycket te, missbruka tv-serier, glömma läxor, vara på gränsen till hypokondrisk samt försöka få folk att skratta.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela