En blogg om allt som faller mig in

Publicerad 2011-11-17 13:36:51 i Allmänt,

Åhåh. Här hemma börjar lite julgodis att handlas hem. Närmare bestämt är det två askar choklad det rör sig om; givetvis "Aladdin" och "Paradis". Det är ju inte rätt att ha en jul utan det, liksom.

Men jag som dyrt och heligt lovat mig själv att ge upp godis och andra kolhydrater fram tills juldagarna... ja, jag får sitta här och fantisera om hur höstnougaten fyller min mun. Jag tänker mig att det blir lite krämigt där uppe i gommen och snabbt när den chokladbiten är avslutad tar jag mig en trillingnöt. Mmmm...

Tills vidare får jag däremot nöja mig med att käka parmaskinka, gurka och paprika. Det är väl i princip det jag har levt på det senaste - ja, bortsett från ypperliga middagar med kött och grönsaker. Jag klagar inte, bara på parmaskinkan för den börjar stå mig i halsen nu. Men tänk, jag ska snart börja fuska varannan helg och kanske ta mig en lussekatt med varm choklad eller så. Det känns ju aningen värdelöst att inte få njuta av det i juletider.






Nu glömmer vi chokladen, här har vi lite fin dans!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine Bentzen

Jag heter Josefine. Mina intressen består av att köpa för mycket te, missbruka tv-serier, glömma läxor, vara på gränsen till hypokondrisk samt försöka få folk att skratta.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela