En blogg om allt som faller mig in

Spaghetti, krossade tomater, parmesan och bresaola

Publicerad 2011-01-25 21:33:38 i Allmänt,

Sitter med håret inpackat i svart hårfärg och räknar ner, men tills dess tänkte jag uppdatera lite.

Idag var som dagar är mest, jag vaknade tidigt och åkte till skolan där jag hade det trevligt. Sedan åkte jag hem och det var trevligt det med. Åt lite kakor, drack kaffe och tittade på något program om djurungar på Animal Planet. Känner mig näst intill extremlöjlig när jag fastnar framför sådana program, främst för att jag sitter och gör konstiga ljud (egentligen inte helkonstiga, är inte mer originell än att jag säger "Awww") över hur söta alla små djur är.

Allt som allt har mitt liv på senare tid inte varit det mest ypperliga livet att blogga om, men jag har något att delge och det är dagens middag. Den var enkel, tog ca. 10 minuter men mina smaklökar dansade av lycka.

Jag tycker om enkla saker, nämligen. Less is more i smakväg, även fast jag uppskattar starka smaker.
Här bjuder jag nu på fyra bilder som förklarar hur jag gick till väga för att tillreda denna "fabulösa" matfest.


Först kokade jag spaghetti, vilket tog längst tid.


När spaghettin var klar lade jag upp det på en tallrik och fyllde istället kastrullen med krossade tomater, vitlök och salt.


Lade sedan över tomaterna på spaghettin och rev parmesanost över!


Slutligen "garnerade" jag med bresaola som jag åt upp i förväg.

Åh, är fortfarande lycklig efter supermaten!



Kommentarer

Postat av: Cornelia

Publicerad 2011-02-01 16:37:10

Gottttt!

Blir ju för fan hungrig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine Bentzen

Jag heter Josefine. Mina intressen består av att köpa för mycket te, missbruka tv-serier, glömma läxor, vara på gränsen till hypokondrisk samt försöka få folk att skratta.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela