En blogg om allt som faller mig in

relativitetsteori

Publicerad 2010-06-24 00:08:44 i Allmänt,

Det är relativt sent och just nu är jag relativt trött. Jag funderar mycket, relativt sett. Jag har relativt många brev jag aldrig skickat som ligger på hög och E=mc2 förklarar nog varför jorden och allt snurrar runt men antagligen inte varför jag inte köpt frimärken. Det var relativt längesen jag skrev klart breven, menar jag.



Okej, jag vet inte. Je ne sais pas. Verkligen. Även fast jag inte riktigt kommer förstå imorgon eller så, varför jag skrev det där så lovar jag mig själv att inte radera det. Det blir som en fin liten påminnelse om hur jag tänkte den där gången då jag var 16 år, uttråkad och relativt trött.


Relativt, älskar man inte bara ordet?

Kommentarer

Postat av: Sofia i London

Publicerad 2010-07-06 01:39:03

jag måste bara fråga, vet du vad relativt betyder?

Postat av: Josefine

Publicerad 2010-07-07 23:18:55

Jo, jag vet vad det betyder. Just överanvändningen av det i inlägget hoppades jag skulle.. göra någonting. Jag tycker ordet är konstigt. Och fint.

Men det är väl relativt. Finns ju finare och konstigare ord.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine Bentzen

Jag heter Josefine. Mina intressen består av att köpa för mycket te, missbruka tv-serier, glömma läxor, vara på gränsen till hypokondrisk samt försöka få folk att skratta.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela